Θέματα - Λύσεις Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016
Βιολογία Γενικής Παιδείας - 01/06/2016
Σχόλιο: Τα θέματα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας ήταν αρκετά ευκολότερα από τα περσινά θέματα εξετάσεων και προσφέρονται για υψηλές βαθμολογίες. Οι ερωτήσεις αφορούσαν τόσο την παλιά όσο και τη νέα ύλη, ενώ στα περισσότερα ερωτήματα απαιτούνταν απλές και συνοπτικές απαντήσεις.
ΑΟΔΕ - 01/06/2016
Σχόλιο: Τα θέματα στο μάθημα «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών» ήταν σαφή, κατανοητά και αναμενόμενα. Κάλυπταν και τα τρία κεφάλαια της ύλης. Ένας καλά διαβασμένος μαθητής μπορούσε εύκολα να προσεγγίσει το άριστα.
Σχόλιο: Τα θέματα ήταν αναμενόμενα και σαφή, χωρίς κλιμακούμενη δυσκολία. Οι σωστά προετοιμασμένοι μαθητές μπορούσαν να αντεπεξέλθουν σε αυτά με ευκολία καθώς και να επιτύχουν υψηλή βαθμολογία.
Λατινικά (παλαιό σύστημα) - 30/05/2016
Λατινικά (νέο σύστημα) - 30/05/2016
Σχόλιο: ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΑ. ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΝ ΚΑΛΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ. ΖΗΤΗΘΗΚΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ, ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΜΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΧΡΟΝΙΕΣ.
Χημεία (παλαιό σύστημα) - 30/05/2016
Χημεία (νέο σύστημα) - 30/05/2016
Σχόλιο: Τα θέματα απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους, καθώς κάλυπταν όλο το φάσμα της ύλης. Παρ’όλα αυτά, οι καλοί μαθητές δεν θα αντιμετωπίσουν ιδιαίτερη δυσκολία και θα επιτύχουν άριστη βαθμολογία.
Σχόλιο: ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ, ΚΑΛΥΠΤΑΝ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ.
Ανάπτυξη Εφαρμογών (νέο σύστημα) - 27/05/2016
Σχόλιο: ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΑΡΤΙΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΥΛΗΣ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Ανάπτυξη Εφαρμογών (παλαιό σύστημα) - 27/05/2016
Σχόλιο: ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΗΤΑΝ ΒΑΤΑ ΚΑΙ ΚΑΛΥΠΤΑΝ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ. ΟΙ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΕΠΙΔΟΣΗ. Η ΕΚΤΑΣΗ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΣΕ ΣΤΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ.
Φυσική (παλαιό σύστημα) - 23/05/2016
Σχόλιο: ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΩΣ ΠΙΟ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΑ ΑΠΟ ΕΚΕΙΝΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ. ΑΠΕΥΘΥΝΟΤΑΝ ΣΕ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΕΜΠΕΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΥΛΗ.
Ιστορία (ημερήσιων παλαίο και νέο σύστημα) - 23/05/2016
Σχόλιο: ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΛΙΜΑΚΟΥΜΕΝΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ, ΜΕ ΣΑΦΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΩΣΤΕ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΥΛΗΣ. ΤΟ ΘΕΜΑ Δ1 ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕ ΥΨΗΛΟΤΕΡΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ.
Φυσική (νέο σύστημα) - 23/05/2016
Σχόλιο: ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΛΑ, ΧΩΡΙΣ ΠΑΓΙΔΕΣ, ΓΙΑ ΣΩΣΤΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ. ΥΠΗΡΞΕ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ, ΑΛΛΑ ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ ΟΙ ΚΑΛΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΘΑ ΓΡΑΨΟΥΝ ΑΡΙΣΤΑ.
Σχόλιο: ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΝ ΣΕ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΜΕ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ. ΗΤΑΝ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΛΑ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΟΙ ΥΠΟΨΗΦΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΟΥΝ ΨΗΛΕΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ.
Σχόλιο: ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΑ. ΑΠΑΙΤΟΥΣΑΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ.
Σχόλιο: ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΕΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΚΑΙ Η ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΗΣ. ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ Γ1 ΚΑΙ Δ1 ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΚΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΗΓΩΝ
Σχόλιο: ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΑΦΗ, ΧΩΡΙΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΟ ΥΠΟΨΗΦΙΟ Η ΥΨΗΛΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΗ ΥΠΟΘΕΣΗ
Μαθηματικά ΕΠΑΛ (παλαιό σύστημα) - 19/05/2016
Μαθηματικά ΕΠΑΛ (νέο σύστημα) - 19/05/2016
Σχόλιο: Τα θέματα των μαθηματικών των ΕΠΑΛ ήταν αναμενόμενα χωρίς ασάφειες. Οι υποψήφιοι που είχαν προετοιμαστεί σωστά δεν θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες.
Σχόλιο: Τα θέματα ήταν βατά και αναμενόμενα. Οι κατάλληλα προετοιμασμένοι μαθητές μπορούσαν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των ερωτημάτων που ζητήθηκαν.
Σχόλιο: Τα θέματα των μαθηματικών προσανατολισμού ήταν για υποψήφιους που είχαν εμβαθύνει στην εξεταζόμενη ύλη. Υπήρχαν μερικά ερωτήματα που απαιτούσαν πολύ καλή προετοιμασία. Γενικά χαρακτηρίζονται ως καλά θέματα για πανελλαδικές εξετάσεις χωρίς ασάφειες.
Νεοελληνική Γλώσσα ΕΠΑΛ (παλαιό σύστημα) - 17/05/2016
Νεοελληνική Γλώσσα ΕΠΑΛ (νέο σύστημα) - 17/05/2016
Σχόλιο: Το θέμα της έκθεσης των ΕΠΑΛ αναφερόταν και πάλι στο διαδίκτυο. Πρόκειται για θέμα αναμενόμενο και επεξεργασμένο. Ωστόσο, στο ερώτημα Β2.β. παρατηρείται προχειρότητα στην εκφώνηση που θα μπορούσε να προκαλέσει σύγχυση στους μαθητές ως προς την απάντηση του.
Νεοελληνική Γλώσσα ΓΠ - 16/05/2016
Σχόλιο: Στα φετινά θέματα οι μαθητές μπορούν να αντεπεξέλθουν με ευκολία, καθώς άπτονται της καθημερινότητάς τους και των εμπειριών τους ενώ παράλληλα τα έχουν επεξεργαστεί καθ΄ όλη τη διάρκεια του χρόνου και συνολικά κατά τη διάρκεια των τριών τάξεων του Λυκείου. Το θέμα είχε αποτελέσει αντικείμενο ανάλυσης κατά την προετοιμασία των μαθητών στον Ε.Ο. ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ.
Καλή τύχη σε όλους τους μαθητές!